در جستجو

من رأی میدهم

نظرات باید در انتخابات شرکت کرد

انتشار يافته Jan 27 2008, 05:34 PM توسط ISVEditor
در زمینه:

نظرات

 

Pouria گفته:

An English format of this site. Please! thx
January 28, 2008 1:08 PM
 

آرش گفته:

مقاله جالب و قابل تاملي بود. البته من هنوز هم فكر ميكنم امثال خاتمي و رفسنجاني خواسته يا نا خواسته فقط ويترين قشنگي از اين ديكتاتوري به دنيا نشان مي دهند و در عمل هيچ اختياري نخواهند داشت.


January 28, 2008 9:37 PM
 

علامه بهمن آبادی گفته:

او يزدان پاک نگاهبان ايران مان باد در موضوع عدم شرکت مردم در انتخابات ما در دوره های گذشته از همان پنج درصد اين ضربه را خورديم که امروز بوزينه رخان و روباه مسلکان و بوقلمون صفتان در راس امور کشوری که به ملکيت غير در آمده بر کرسی ی حاکميت نشسته اند . روشن کنيد که مردم همه برگه رای خود را سياه کند و جای سوء استفاده به شمارندگان رای ندهند . بهتر است که به هيچ کس رای داده نشود و تنها مردم در رای گيری شرکت کنند . باين صورت می توان به خودمان نشان بدهيم که ما هم ملت زنده و پويائی داريم که بالاخره تصميم خواهد گرفت که در سرنوشت خود مشارکت فعال داشته باشد و هر کس سرش به کار خودش اين شده است که امروز گفتند چهار نفر در گمرک فرودگاه به اعدام محکوم شدند . اگر اين طور باشد از اين چهار نفر غارتگر در بين کسانی که با پول و زور و قدرت از جناح راست حمايت می کند بسيارند غارتگرانی مانند عسگر اولادی مسلمان و همراهان وی در همه زمينه های فعاليت سياسی و بازاری و آيت الله کنی که ليدر غارتگران کشور است و بسياری ديگر از آيت الله های سرمايه دار که همه ثروت خود را از غارت بدست آورده اند .

در روزگاری غريب نيز اعراب حرامی همه خاک و سرزمين و مردم ما را غارت کردند و پيشينه ما را سوزاندند و به زنان و فرزندان مان تجاوز کردند و حق سيادت و آقائی را بنام خودشان سند زدند و سيد اعتبار پيدا کرد و آقا از اعتبار افتاد مگر به نسل اعراب بودن .

ياحق
January 29, 2008 2:50 AM
 

tirdad گفته:

به نظر من شرکت در این انتخابات اشتباه است ، درسته که اونا همینو از ما میخوان اما من خیلی دلم میخواد بدونم در مقابل شرکت نکردن چی رو از دست میدیم ؟ شرایط بدتر از این میشه ؟ با شرکت در انتخابات براشون مشروعیت میخریم ، باعث میشه کشورهایی مانند چین و روسیه با استناد به همین انتخابات پوشالی و نماینده های غیر منتخب و نشان دادن اون به سایر کشورها حقوق ما رو بیش از پیش زیر پا بذارند . انتخاب نماینده ای که به ولایت فقیه التزام ( نه اعتقاد ) داره ، چه سودی داره برای من ، وقتی خودم حتی اعتقاد هم ندارم که در این سن به ولی احتیاج داشته باشند ؟ یا میتونند چه کنند وقتی تمام تصمیم ها وتو میشه ؟ من هنوزم معتقدم نافرمانی مدنی بهترین کاره .

January 29, 2008 5:13 AM
 

یکی بود گفته:

!!!ها ها ها...حالا " رای می دهم " مد شده

January 29, 2008 6:31 AM
 

آرمین گیله‌مرد گفته:

سلام ... حال هر سیستمی و جامعه مدنی باشد شرکت در انتخابات به معنی آری گفتن به سیستم و نظام هست و شرکت نکردن البته معنی مختلف دارد: یعنی اینکه بیخیال چه سیستم و نظامی حاکم هست. یا مخالفت با یک نظام. در نظام‌هایی مانند قم‌حوری که انتخابات در ان فقط و فقط به معنی آری گفتن به نظام هست و فقط و فقط میتوانی به کسانی رای دهی که صد در صد به نظام لبیک گفته و میگویند، تنها یک راه وجود دارد به نظام رای منفی دادن فقط یک راه وجود دارد بجای شرکت در یک «رای‌آری‌گیری« در انتخابات شرکت کنی: و آنهم این هست که اگر مخالف نظام هستی و اگر رای مخالف میخواهی بدهی و یا نه بگویی  نباید رای  دهی.

January 29, 2008 9:34 AM
 

امین گفته:

به نام ایزد  توانا

ایران وطن ما در اشغال بی وطنان اتست اشغال گران هر انچه که میخواهند میکنندد ومارا به گرو گان گرفته اند.  سازش با متجاوزان همگامی با انان است اگر. /مرروز در صف رای دهندگان قرار بگیری و رای سیاه به صندوق بیندازی فردای رایت را که نادیده میگیرند هیچ در بوقهای تبلیغاتی خود  خواهند گفت ملت یکچارچه امدندو مارا تایید کردند گزینه شرکت در انتخابات طی 30 سال گذشت بارها تکرار شده ونتیجه وارونه داده است پس این بیائید تحریم را ازمایش کنیم هیچ ایرانی وطن پرستی در روز انتخابات ازخانه اش بیرون نمیرود مگر به حکم نیاز

                                                 امین

January 29, 2008 11:18 AM
 

shahnaz گفته:

.................... har chi joojeh akhoonde nashenas keh dar in entekhabat sherkat konand.
January 29, 2008 12:21 PM
 

آزاده گفته:

بايد در انتخابات شركت كرد درس عبرتي كه از انتخاب دولت احمدي نژاد با اقليت راي دهندگان گرفتيم اين است كه ممكن است يك سري آدم ناكارامد كارهاي خطرناكي انجام دهند، نام خليج فارس را عوض كنند، قبر كورش را آبگيري كنند، حتي مرزهاي مارا كوچك كند و درياي خزر را از ما بگيرند! اين ها جدي است و قابل تامل!

 

January 30, 2008 4:04 AM
 

ISVEditor گفته:

ما یک سیستم را پیشنهاد میکنیم مثل خانه ائی که میخواهیم بسازیم، پی دارد دیوارو سقف دارد و آجر با آجر که از جان و حکمت دل و مغز  بر خواسته خانه را خواهیم ساخت. اتحاد ملی و فعال بودن گل این بنا است

استدعا میکنیم در صورت مخالفت با رأی دادن ، پیشنهاد کنید چه باید کرد تا در دراز مدت یا کوتاه مدت تعغیرات مهم و مفیدی را باعث شود. آیا جبهه و روش دیگری را می بینید که باعث نجات ملت از این اوضاع اسفناک خواهد شد.  عصبانی و رنجور بودن  درد را دوا نمیکند.  بگوئید چه باید کرد، کار از شعار دادن گذشته است

با درود    من رأی میدهم

January 30, 2008 5:53 PM
 

ایراندوخت پارسی گفته:

مطلب شما را خواندم  و آنچه مسلم است حکومت اسلامی یک جریان ضد ایرانی ، ضد انسان وابسته به استعمار جهانی ،جنگ افروز و تروریستی است .هیچ نوع لاالاتی نمیتواند حکومتی که زنان را سنگسار،جوانان را در زندان زیر شکنجه به قتل میرساند ، و یا پا و دست  مردم ایران را با اره برقی  میبرد و یا انکه کودکان را به هر عنوانی بقتل  میرساند یا اینکه کماندوهای تروریستی  برای بقتل رساندن فعالین اپوزیسیون به خارج از ایران گسیل میدارد، توجیه کند.

 ایراندخت  پارسی

January 31, 2008 7:13 AM
 

ایراندخت پارسی گفته:

پرسیده اید که با این وصف  چه باید کرد  به نظر من حکومتی  که دارائی های مردم ایران را چپاول  و به مردم تجاوز دائم مینماید  باید از اریکه قدرت به پائین کشیده شود هرچند که به قیمت جان بسیاری از مردم ایران تمام شود .ایران را بعی از تجربه 29 سال از جنایات اسلامیست ها باید زین پس  یعنی بعد از براندازی رژیم جنایتکاران اسلامی به گورستان  اسلام سیاسی تبدیل کرد. در عین حال باید به نجات دیگر ملل خاورمیانه که در چنگال فاشیسم اسلامی گرفتار آمده اند  کمک کرد.

ایراندخت پارسی

January 31, 2008 7:19 AM
 

Reza گفته:

مگر شما همه نمیگویید که این رژیم آدمخوار است؟ مگر همه نمیدانید که رای شما اصلا تاثیری نخواهد داشت و آنها هرکه را خود بخواهند از صندوق در میآورند؟ در این حال رای دادن یعنی مسخره کردن خود! من میگویم نباید رای داد و در روز رای گیری نباید اصلا از خانه بیرون رفت و باید سعی کنیم همه هماهنگ شویم و شب قبل از رای گیری سر یک ساعت همه چراغها را خاموش کنیم بطوری که ماهواره ها از بالا شهرهایی را که خاموش میشوند ببینند. اگر پای صندوق برویم، حتی اگر رای سفید یا فحش هم بدهیم، آنها فیلم ما را پخش میکنند و با مونتاژ از آن صفهای طولانی میسازند و بعنوان طرفداری از خودشان و وجود حق رای و آزادی نشان میدهند. آقا جان، وقتی حق نداریم، وقتی باید نمایندگان و کاندیدها از فیلتر های خودشان بگذرند، یعنی چه که رای دهیم؟ آیا انجام کاری که میدانیم بی حاصل و بی معنیست یکنوع حماقت نیست؟ میگویید حماقت کنیم؟ آخر تا کی؟ بنظر من این برداشت که باید رای دهیم، از یکطرف سفسطه و شلوغ کاریست، و از یکسو هم مغلطه و گول زدن مردم و برداشت عوضی و بنفع نظر خودمان کردن است! بابا یک کمی فکر کنیم، یک کمی عاقلانه عمل کنیم. دیگر بس است. سی سال مضحکه دست شدیم، پس کی میخواهیم اجازه ندهیم از ما استفاده شود؟

برای تغییر وضع، تنها راه این است که کمی غیرتمند شویم، کارو بار و بازار را تعطیل کنیم، و وقتی چنین شود هر رژیمی از پا خواهد افتاد. ولی همه میگویند گرسنه میمانیم اگر کار نکنیم! گرسنه ماندن و چند روز نان خشک خوردن بهتر از عمری اثیر و تحت سوء استفاده عده ای بد تر از حیوان شدن است! خود دانید

January 31, 2008 1:18 PM
 

saeed گفته:

Hanoz in bar melate ma roshan nashodeh ke jomhoriye eslami be har kari dast mizanad ta mardon ra be paye sanoghe ara bekeshanad. Dar gozashte anha hata ba tahdid va inke shenasnameye mohr nakhordeh hokme zede enghelab ra darad, saay dar tarsandane mardom va keshandane anha paye sandoghe ARA ra dashte va hala mardam ra az "AMADANE YE KI BAD TAR AZ DIGHARI" mitarsanand.

MA Mardom agar JORATE ETERAZ hal che az noee mobareze ya hata RAY NADAN ra nadarim hade aghal kasani ke in shahamat ra darand ra ahmagh ya JENAYAT KAR nakhanim.

CHE BAR SARE MA MARDON AMADEH KE BE JAYE GHAHREMAN NAMIDANE JAVANANE KESHVAR ANHARA JENAYAT KAR MINAMIM.

آنها که با اسلحه توانستند تحول و انقلاب ایجاد کنند بواسطه اسلحه دیکتاتوری ظالمانه راه انداختد و ملت خود را هدف بی عدالتی وقتل عام ساختند، ما تاریخ را به شهادت میگریم

من رأی میدهم

 

January 31, 2008 4:31 PM
 

saeed گفته:

LOTFAN RAY NADAHID.

January 31, 2008 4:34 PM
 

ُسهراب گفته:

بابت رأی ندادن پلیس منکرات داریم و در آینده پارک ها راهم جدا میکنن

بابت رأی ندادن بالاترین حد اعدام را در جهان داریم

بابت رأی ندادن آفتابه به گردن مردم آویزان میکنند

بابت رأی ندادن عموم مجله ها وروزنامه های نسیتاً آزاد را از دست داده ایم

بابت رأی ندادن مادران و خواهران آزادی خواه را کتک میزنند

بابت رأی ندادن گرانی و فقر را کنار همدیگر داریم

.... بابت رأی ندادن.................

اگربه تئوری ازدیاد زور بدبختی و ظهور حضرت! اعتقاد دارید رأی ندهید

اگر فکر میکنید فلاکت بیشتر موجب انقلاب میشود رأی ندهید

January 31, 2008 6:53 PM
 

XLT گفته:

من البته درخارج ازکشورهستم و وضعیت شمارا بخوبی درک نمیکنم. ولی نظرم اینستکه حکومت جمهوری اسلامی حکومتی انعکاسی وعکس العملی است . اگرمخالفین بگویند رای ندهید به دست و پا میافتد که حتما باید رای بدهید. اگرمخالفین بگوید رای بدهید.. وحشتش میگیرد وسعی میکند با غلوکردن حضورمردم را در انتخابات را بنفع خودش جلوه بدهد. باوجود این چندمورد خاص و مشخص را باید توضیح داد. اول اینکه رای دادن و بسیح مردم برای رای دادن آموزشی است برای مردم که کشورکشورآنهاست ولی این جانیان حتی حق انتخاب آزاد راازآنان سلب میکنند. دوم اینکه درک کسترده ازاین مطلب که انتخابات درشرایط فعلی یکی وسیله های مهم اظهارنظروشرکت درسیاست است و چه بسا درآینده دمکراییک کشورمان مهم ترین وسیله کشورداری و کشورسالاری باشد. به این ترتیب پیشنهاد من اینست که بین کاندیداهای هرمنطقه آنهائی را که به لحاظ شخصی و سیاسی ازدیگران برترند انتخاب بکنید. و جلوی اسامی دیگران که ادمهای مزخرفی هستند به روشنی بنویسید دزد یا آدم کش یا قشری یا آخوند شپشی و غیره. واقعیت را بنویسید نه چوخان. زیرورقه رای هم شعار مرگ بر جمهوری اسلامی را بنویسید. با تشکر

ایکاش میتوانستم رای بدهم .
February 2, 2008 4:15 PM
 

سرنوشت گفته:

با دشمن موذی باید مثل خودش رفتار کرد. هنوز نصف اصلاح طلبان حاضرند کمال مطلوب نیستند ولی مرحله به مرحله   .

February 2, 2008 8:57 PM
 

سرنوشت گفته:

احمدی نزاد بهترین نعمت برای ملت بود مردم روشن شدند دیگه مردم خر نمیشن ! بیایید دست به دست هم کارو تموم کنیم اگه الان عقب بشنید 50 سال عقب می افتیم این آخرین انتخابات نیمه آزاده چون بین خودشون اختلافه هنوز شانس داریم کاری رو که میشه با رای انجام داد فردا مجبوریم به بهای جنگ داخلی وتجزیه کشور بدست آوریم.

February 2, 2008 9:36 PM
 

mehrdad گفته:

راي به هر كانديد دراين رژيم يعني راي مثبت به جمهوري اسلامي ديگر هرگز به پاي صندوقهاي انتخاباتي رژيم نرويد *** تحریم انتخابات وظیفه ملی است!*** *** شرکت در انتخابات خیانت است به ملت*** جمهوری اسلامی محکوم به نابودی است
February 3, 2008 2:17 PM
 

Arash گفته:

Kheili jalebe!!

Ye scenario'e nesbatan zirakane ba ejraye goroohi ko'dan.

Be nazare man ke agar ba hamin ravand pishraft konan ta chand sale dige baraye avam faribi kamelan khebre mishan, har chand hanooz einghadr bahoosh nistan ke betoonan ein namayesh maskhare ro be khoobi ejra konan. Vali dar kol jaye omidvarie ke hanooz mishe ein theory ro matrah kard ke too jomjomashoon momkene chizi shabihe aghl dashte bashan. Agar hamin aghle nagheseshoon ro baraye manafe'e melli'e iran be kar migereftan oza az ein ke hast kheili behtar bood. Afsoos ke emrooz manafe' melli jaye khodesho be manafe' Nezam va manafe' shakhsi dade.

Dar har hal afradi ke mardom ro tashvigh be raye dadan mikonan az nazare man 3 gorooh mitoonan bashan:

1- mozdooraye khode nezam va do'late hazer ke az raye mordom bahrebardarie tablighati mikonan

2- afradi ke ghablan posti dashtan vali alan az bade roozegar kami door az khane gostarde'e manabe' bi sahabe melli be sar mibaran va montazere forsati hastan ke betoonan be sharayete ghablie khodeshoon bargardan

3- afrade sade'lohi ke goole ein tablighat ro khordan va ba nadani va bi barnamegishoon ke negahe oonha ro be ayande va avaghebe eshtebahateshoon koor karde mikhan rahe hakeman'e hazer ro dar pish begiran

Khoob fekr konid, tajrobiyate gozashte neshoon dade ke:

1- raye dadan yani ari goftan be system'e hakem

2- ba raye ma kari az pish nemire va har kas ke lazem bashe az too sandooghaye raye dar miyad

3- khoshoonat va ehsasati shodan be khosoos ba chashnie adame agahie kafi hich vaght natije khoobi nadashte

4- Tajrobiyate tarikhi dar gooshe va kenare jahan mitoone rahnamaye khoobi bashe, be khosoos ke emkanate feli'e jahan kheili bishtar az gozashtas va rahe hal haye ghanooni, bedoone khoshoonat va moa'ser ham dar ekhtiyar'e mast

5- raye nadadan aslan be mani'e aghaze yek jonbeshe khashen nist agar az charchoobe ghavanine beynolmelali estefade konim

Man pishnehadam raye nadadan va paygirie ein mozoo baraye en'ekas dar resane'ha va majame'e beinolmelai'e. Be ghole yeki az doostan, mishe az poosheshe tablighatie resane haye dakheli va khereji baraye neshoondadane ein eteraze aram va hamegani estefade kard. Va ba paygiri'e ein masale dar majame'e hoghooghe bashar rahi bedoone khoshoonat, manteghi, hoghooghi va dar khore iranian pish gereft.

Be omid'e roozi roshan

کودن آن کسیست که در مسیر هدفی که طی میکند تفاوتی بین کوه و تپه و راه را نمبیند. آنچه که من از جمهوری اسلامی کشیده ایم برای شما داستان و روایت است، کودن آن کسیست که به علت تنفر از حریف به شعار تهی از اثر میپرداز و مثل جمهری اسلامی به دیگران بدون داشتن کوچکترین اگاهی تهمت میزنند.

شما اگر طرفدار چپ و یا راست و یا پادشاهی هستید موظف هستید بجای فقط شعار رأی ندادن راهی را پیشنهاد کنید که باعث شود ملت را به آینده بهتزی امیدوار کند. شعار دادن و تهمت زدن به دیگران نه نان میشود بر سفره ملت و نه آزادی در صحنه رساله ها. بگوئید بعد از اینکه رأی ندادیم چه نتیجه مثبتی عاید تحول علیه جمهوری اسلامی خواهد شد و آن چگونه منجر به نجات نهائی ملت از این گرداب جهالت خواهد شد

من رأی میدهم
February 3, 2008 5:10 PM
 

شاپور سورنپهلو گفته:

در هند برای رام کردن فیل وحشی، جانور را به گودالی ژرف میافکنند و پس از چند روز یک فیلبان با لباس سراپا سرخ وارد گودال مپشود و فیل بیگناه را به باد تازیانه میگیرد. فیل سردرگم را چند روز، آزرده از تازیانه و گرسنه به حال خود تنها وامیگذارند تا آنکه همان فیلبان، ولی اینبار با با لباسی سفید رنگ وارد گودال میشود و بجای تازیانه زدن، با فیل به زنجیر کشیده به مهربانی رفتار کرده و باوی خوراک کافی میدهد، تا به آن اندازه ای که فیل زنده بماند! پس از دو ماه تکرار این برنامه فیل بدبخت رام میشود و آن را از گودال یبرون و مشغول به بیگاری میکنند! این داستان مانند مردم ایران و آخوندهاست. ملت ایران همان فیل بدبخت است و فیلبان جمهوری اسلامی! یکروز در لیاس تندرو ملتمان را به چهارمیخ میکشند و روزی دگر در لباس اصلاح طلب، مردم نگونبختمان را با قول و قرار دهانشان را می بندند! جمهوری اسلامی باید سقوط کند، خواه تندرو سرکار باشد و چه اصلاح طلب!  بگفته گذشتگان: بین سگ زرد و شغال هیچ تفاوتی نیست.

بین سگ زرد وسگ هار تفاوت زیاد است    Ishallvote .

February 4, 2008 12:14 AM
 

حشمت خان گفته:

شرکت در انتخابات به منزله تایید ولایت فقیه می باشد .

February 4, 2008 12:24 PM
 

saman گفته:

1- belakhare arezoo bedel namoondam o ye neveshteye siasie farsie aghelaneh to internet khundam! 2- taajob mikonam az kasaii ke hanooz ham bad az tajrobeye ahmadinejad fekr mikonan sherkat dar entekhabat faydeii nadare! yani vaghean moeen hade aghal dar sathe ensani ba ahmadinejad fargh nadasht!!!?? 3- taajob mikonam az kasaii ke fekr mikonan chin va roosieh baraye hemayat az jomhoorie eslami be natayeje entekhabate iran tavajoh daran! age baj ha o gharar dadhaye ye tarafeye dolate ahmadinejad ba hamin chin o roosieh nabood ke tahala america behemoon hamle karde bood o keshvaro be 40 sal aghab keshoonde bood o chand sad hezar nafar koshte ...
February 4, 2008 4:08 PM
 

OMID گفته:

 آدم باید کور باشد تا تعغیرات عمدتاً بد و ضایع کننده بعد از انتخاب احمدی نژد را نبیند. هیچ دلیلی اینبار موجود نیست.

February 4, 2008 6:26 PM
 

حسین گفته:

من در انتخابات شرکت می کنم. نمی دانم هزینه این سایت از کجا تامین می شود که هزینه تبلیغات آن را می دهد. امیدوارم توسط سازمان سیا یا اون سلطنت طلب های ورشکسته نباشد. دموکراسی ایران از امریکا هم بهتر است. در امریکا تمام رییس جمهورها از دو حزب که آن دو نیز 95% اشتراک افکار دارند انتخاب می شود. آیا در امریکا نیز رد صلاحیت وجود ندارد؟ آیا شما می توانید کاندید شوید؟ در همه جهان رد صلاحیت شدیدتر از ایران است. فقط بعضی ها فکر می کنند که غربی ها خیلی کارشان درسته. اگر امریکا طرفدار دموکراسیه چرا با تمام سلطنت نشینهای عرب دوسته؟ چرا هر جا کودتا می شه آمریکا نیز هست؟ چرا حماس با رای مردم انتخاب شد مورد تایید امریکا نیست؟ من رای می دهم.

February 6, 2008 1:06 PM
 

ehsan گفته:

من رای نخواهم داد
February 6, 2008 2:22 PM
 

تهرانی گفته:

من بعد از 16 بار شرکت، 24 اسفند امسال در نمایشی که نام انخابات را یدک میکشد ، شرکت نمیکنم.  چون بعد از آن به هرچیز، چه در عرصه داخلی و چه عرصه خارجی انتقاد یا اعتراض کنم، چماقی به نام " شور وصف ناپذیر حضور و  مهر تایید میلیونی امت نجیب همیشه در صحنه" بر سرم فرو میاید. در کشوری که زیر سایه ولایت فقیه اداره میشود و تمام ارکان نظامش با تایید اوست، چه تصمیم گیری در مجلسش که میتواند با حکم حکومتی ایشان محجور شود، چه در امور قضایی که از او به یک اشاره و از مرتضوی واحمدی مقدم به سر دویدن،  چه در امور اجرایی که با حکم اوست که اجرای اصلی مثل 44 به جریان میافتد و اصول دیگر معطل میماند و یا حتی در روابط خارجی که فقط ایشان هستند که هر موقع تشخیص دهند باید در موردسکوت در حدود مرزی، وصول یا بخشش طلب از سوریه وآفریقا، کمک همیشگی به "آزادیخواهان" جهان!،  اخذ خسارت جنگ از عراق یا از سرگیری رابطه با آمریکا تشخیص داده و البته  شاید به ما هم خبر دهند و خلاصه در مورد تمام امور این بنده خدا ولی فقیه است که بجای همه ملت بار تشخیص، تصمیم و مداخله را بدوش میکشد، حضور من اصولا معنایی جز همان مهر تایید برای تمام آنچه میگذرد و دادن وکالتنامه برای ادامه وخامت اوضاع کشور در سالیان بعد را ندارد. دیگر "وکالتنامه بلاعزل سفیدامضا" نمیدهم  و بر هر چیزی "مهر تایید" نمیزنم. برای دیگران هم تکلیف نمیکنم وفقط امیدوارم روزی آزادانه "انتخابات" داشته باشیم: هم برای انتخاب شدن هم انتخاب کردن.  

February 6, 2008 7:10 PM
 

mosa گفته:

nabayd dar entekhabat sherkat kard

February 6, 2008 7:53 PM
 

ebrahim گفته:

man ham ray midam . hatman in karo mikonam .chon dost nadaram ba ray nadadanam yeki ray biyare ke aslan delesh be hale maha nemisoze . laaghal miram be kasi ray midam ke az khoda betarse va be mardomesh khedmat kone . omidvaram hame intor bashid. ya ali a

February 7, 2008 12:15 PM
 

کوررش گفته:

رای ندادن کوته فکری نیست . بلکه احترام به شخصیت خود ماست که هیچ کس حق ندارد مردم را احمق وذلیل فرض کند .احمدی نژاد با خاتمی فرقی ندارند پس رای دادن فرقی ندارد و رای دادن ما آزادی را به دنبال ندارد وتنها به این حکومت مشروعیت می دهد.

February 7, 2008 1:18 PM
 

مجید گفته:

من رای نمیدهم

February 7, 2008 3:14 PM
 

هموطن گفته:

من رای نخواهم داد. با رایم به این دولت آدمخوار مشروعیت نخواهم داد. مگر زمان خاتمی را یادتان رفته است؟ سر رای ها چی آمد؟ من نخواهم گذاشت رایم تبدیل شود به  چراغ سبز برای کشتار و چپاول بیشتر مردم د ر ایران. اینها سی سال وقت داشتند که مثل آدم رفتار کنند و به مردم برسند به جر کشتار و قتل و شکنجه و فقر چیزی نصیب مردم نشد. باید همه انتخابات را تحریم کنیم تا مردم دنبا بدانند ما از این وضع راضی نیستیم و این حکومت ما نیست. شما هم واقعا اگر فکر میکنید میتوانید به این روش زیرکانه به حکومت ایران مشروعیت بدهید در اشتباه هستید.

گنجی ها و خاتمی هایش نتوانستند برای اینها آبرو بخرند. شما هم نمی توانید.

February 7, 2008 5:08 PM
 

آفرین ماندگار گفته:

دوست عزیز (که پیش از اینها برادر یا خواهرمن بودی اما حالا آقا و خانم و دوست و رفیق صدایت می کنیم!) ایران و بسیاری از کشورهای جهان را هزاران سال است که یهودی ها اداره میکنند.  بسیاری از آنان خود را ایرانی می دانند اما این که ایرانی واقعی کیست و اصلا ایران یعنی چه و این حرفها خود موضوعی است دیگر که در این جا به آن نخواهیم پرداخت.  به هر صورت، با زگشت به حرف قبلی، هر وقت ملتی توانست جلوی نفوذ یهودی ها بویژه از نوع صهیونیست آنرا در کشور و موطن اصلی خود بگیرد شاید آنوقت بتواند به نوعی از استقلال سیاسی و اقتصادی دست بیابد که تازه در آن هم هیچ تضمینی وجود ندارد! مشکلات درون هر جامعه ای بیش از این حرفها است هرچند نفوذ یک اقلیت مانند یهودیان بخش عمده ای از موضوع را شامل می شود اگرچه از حق نباید گذشت که نقش یهودیان با فرهنگ در ادبیات و هنر و بسیاری از علوم نقشی عمدتا مثبت و سازنده است. اما مشکل سه هزار سال اخیر بشریت مشکل نفوذ اقوام کوناگون یهودی در کلیه جوامع بشری در سراسر جهان است.  اگر این موضوع، آنهم به نحوی صلح آمیز و منطقی و به دور از خشونت، حل شود (بطوریکه حقوق و امتیازات خاصی هم برای خود یهودیان در یک راه حل کارآ و کارساز در نظر گرفته شود) آنگاه می توان امیدوار بود که ایرانیان یا سایر ملل بتوانند شروع کنند به برنامه ریزی های بهتر و درست که روزی، آنهم نه در آینده خیلی نزدیک، بسیاری از مشکلات برطرف شده و جوامع نسبتا ایده آلی ساخته شوند.  در غیر اینصورت، اوضاع اگر از این بدتر نشود مسلما بهتر نخواهد شد! و اما رای گیری: نه، تا مشکل نفوذ یهودیان در امور سیاسی ملل حل نشود من رای نخواهم داد. الله اعلم با لکل امور

February 7, 2008 6:35 PM
 

hassan گفته:

سلام رای ندادن هم یک نو مبارزه برای نا بودی این حکومت قاصب است که می توان انجام داد تا سران مملکت متوجه امور و اعتراضات شوند .به مانند ملت های مختلف در سر تاسر دنیا که شکل می گیرد .اما اگر رای دهیم  با این عمل ثابت کرده  ایم که ما از این حکومت رضایت خاطر داریم و اعمال آنها را تائید می کنیم .و با  این کار نه تنها کاری از پیش نبرده ایم بلکه به آنها کمک هم کرده ایم . پس به افراید که هیچ گونه شناختی روی آنها نداریم چگونه می توانیم دوباره رای دهیم و اشتباه قبل را دوباره تکرار کنیم .همه ی اینها در جهان آخرت باید جواب سوال داده شود من که اینبار و برای همیشه در انتخابات شرکت نخواهم کرد .با تشکر از همه دوستان

February 7, 2008 11:57 PM
 

احمد مولايي گفته:

شركت نمي کنم
February 8, 2008 4:17 PM
 

Hamid گفته:

Be nazare man ham ENTEKHABAT mani NADARAD,,,aslan Mellat chera bayad komak konand ke afradi ke 100% tavasoteh khode dastgah morefi mishavand varede jaee beshavand ke hatta goshe chashmi be mardom nadarad....!! Sherkat dar Entekhabat yanee MOHRE taeedi bar NEZAM E FASHISTEH GHEYRE JOMHOURIYE GHEYRE ESLAMIYE ((( IRAN))),,, Ma faghat dar entekhbat HOKOUMAT ARI? YA HKOUMAT NA? Sherkat mikonim.... CHO IRAN NABASHAD TANE MAN MABAD!!!
February 9, 2008 8:43 AM
 

شهرری گفته:

شركت مي کنم-جون ایران را دوست دارم                م  -

February 9, 2008 11:38 AM
 

toraby گفته:

اشتباه میکنی عزیزم

همه دستچین شدهاند کاندیدا ندارم شرکت نمی کنم

February 9, 2008 11:50 AM
 

م- طالبی گفته:

انتخاب حق مردم است پس باید در آن شرکت کرد . کجای دنیا همه چیز موافق نظر افراد است؟
February 9, 2008 8:06 PM
 

م -طالبی گفته:

ایران  به افراد صادق و شجاع نیاز دارد. کدام  مردمی صادق تر و شجاع تر از آنانی که در 8 سال جنگ تحمیلی

از کشور دفاع کردند میتوان پیدا کرد؟ تبلیغات صهیونیستها  نمیتواند برای ما راه رسیدن به جامعه مطلوب را تعیین کند

February 9, 2008 8:11 PM
 

مهدی گفته:

من رای میدهم چونکه این حکومت را خود مردم بوجود آوردن و هیچکس نمیتواند منکر آن شود زیرا مستندات کاملا آشکارو هویداست به لېف خدا با این جهش همه جانبه و مخصوصا علمی مشکلات آتی از جمله اقتصادی نیز به تدریج قابل حل است

February 9, 2008 8:19 PM
 

آفرین ماندگار گفته:

در جواب آقا مهدی عزیز: بلی حق با شما است دوست (یا برادر؟) خوب من اما مردمی که این انقلاب را کردند و این از این حکومت حمایت می کنند مردمی بودند که افکار و ذهن هایشان هدایت شده بود و هست. و این هدایت شدن سابقه ای چندین هزار ساله دارد پس به این سادگی ها و به این زودی ها درست نخواهد شد حتی اگر کسی یا کسانی هم سعی کنند آنرا درست کنند. امیدوارم که موفق باشید و مشمول هدایت الهی

February 9, 2008 11:40 PM
 

فرهاد گفته:

اينم يك ترفند ديگه براي بالا بردن آمار راي هستش؟ نه عزيز من، همون بهتر كه مردم راي ندن چون راي من و شماست كه به اين فساد كاري ها مشروعيت ميده. پس اگه ميخواين دولت مردان فاسد رو تاييد كنيد برين و راي بدين.

من به اين فساد كاري ها راي نميدم. در جايي كه مردم رو به اشكال مختلف فريب ميدن به بهانه هاي پول نفت و مبارزه با فساد و هزار دروغ و رياي ديگه نبايد در هيچ صحنه اي حاضر بود

February 9, 2008 11:50 PM
 

امید گفته:

من رأی خواهم داد چون نمیخواهم حداقل امکانات خود را در اختیار یک مشت فناتیک بگذارم.

توجه کنید به منطق رهبر! گوئی با یک مشت آدم نفهم طرف صحبت هستند یا قصد شوخی خنده داری را دارند آيت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود، بدون اينکه اشاره ای به اعتراضات گسترده نسبت به رد صلاحيت ها داشته باشد گفت:« همه بايد خود را موظف به شرکت در انتخابات بدانند و در اين مسير بهانه جويی نکنند.
February 10, 2008 7:18 AM
 

Daniyal گفته:

I do not believe in Islam, yet I am an Iranian and I deserve to say that I do not believe in the currnt regime either. I will see the day that there will be a free/real ellection in iran but till then iranian people should suffer for the crimes of Khomeini and his followers. Nang bar Jomhuriye Eslami, Zendeh Bad Ensaniyat va Azadi
February 10, 2008 10:54 AM
 

کورش گفته:

لعنت بر کسی که رای بدهد
February 10, 2008 1:22 PM
 

کورش گفته:

شما به چه کسی میخواهید رای بدهید ما باید یک جایی تکلیف خودمان را روشن کنیم به فرض که رای دادید وبه قول شما اصلاح طلب ها با به مجلس رفتند اول از همه میخواهند چه چیزی را اصلاح کنند دوم اینها که هشت سال هم دولت وهم مجلس را داشتند وسوم با وجود شورای نگهبان ومقام عظمای قباحت چه میکنند چهارم اینها همه سرنشین یک کشتی هستند پس هیچگاه اقدامی در جهت تغییر وضع نخواهند داد ما همیشه باید آزموده را امتحان کنیم

مگر ما چند بار در این دنیا زندگی می کنیم

February 10, 2008 1:31 PM
 

ستاره گفته:

رای بدهید. حتما باید رای داد. چون ممکنه مثل ریاست جمهوری بشه. بدتر بیاد سر کار
February 10, 2008 1:57 PM
 

ارمان گفته:

تا کی میخوایم مثل گوسفند تحت سرپرستی ولی فقیه باشیم

سرمون رو از زیر برف بیرون بیاریم

انتخابات فقط خیمه شب بازی است

شرکت در ان خیانت به ایران است

خواهش میکنم کمی فکر کنیم

February 10, 2008 3:50 PM
 

حسن گفته:

من رای نمیدهم

February 10, 2008 3:51 PM
 

mostafa گفته:

به کوری چشم شما تو انتخابات شرکت می کنم
February 11, 2008 12:37 PM
 

yasser گفته:

همه شرکت کنید

تا گوجه فرنگی رو کیلویی 2000 تومن بخرید

هرکی خربزه میخوره پالر.ش وای می ایسته

حالا برید رای بدید

February 11, 2008 1:14 PM
 

علامه مجید شیرازی گفته:

رای دادن یا رای ندادن .مسئله این است.شما یقین داشته باشید در این کشور دیگر اتفاقی از درون نخواهدافتاد.مردم چنان درگیر وگرفتارشده اندکه قدرت فکر کردن ندارند.شما دیدید چقدر آدم در 22بهمن 86 در خیابان آزادی حاضر شدند.این نشان از بی فکری مردم دارد.مردمی که قدرت و اراده ای از خود ندارنددر انتخابات هم شرکت میکنند چه گوجه فرنگی 2000تومان یا 10000تومان بشود .فرقی نمیکند.ما احتیاج به یک قدرت قهری از خارج از کشور داریم.وگرنه امیدی به این مردم نیست .

February 12, 2008 12:01 PM
 

ramin گفته:

سلام . شما اول بگویید این را . تا من بگویم رای  میدهم یا نه . برای  ارزان شدن گوجه رای ندهم . برای اینکه امریکا و اسراییل خوشحال شوند رای ندهم . برای اینکه احمدی قیافه خوبی نداره رای ندهم . برای اینکه جمهوری اسلامی با لین همه مشکلات که برایش بوجود اورده اند با این حال یک تغییر اساسی در سطح زندکی مردم پدید اورده رای ندهم. عمران و ابادانی روستاها و شهر ها را نسبت به زمان ان گور به گور شده برای خودم نمیتوانم انکار کنم . میخواهم دینم را عوض کنم . رای ندهم . میدانید که قران کتابی است که عمل به ان در حاکمیت ظهور میکند . و کتابی را که خداوند رحمان بدست اخرین پیامبرش فرستاده از اکملیت ذاتش بدور است که قابل اجرا نباشد . حضور گسترده ملت مسلمان چشمم را کور کرده که رای ندهم . پشت در مانده ام و دستم از چپاول کوتاه شده که رای ندهم . منافقم که رای ندهم . غیر ازادی خواهم که رای ندهم . در اخر قرار نیست که در 1متر جا دفن بشوم بخاطر همین باید با سیاه نمایی همه دست اوردهای این مردم مومن را نفی کنم که رای ندهم . نوکر امریکا هستم که رای ندهم . مگر قران بمن گفته که هدف از زندکی اسایش و ارامش و ساخت و پاخت با کفار است که رای ندهم. ایا دوست دارم کنار مسجد محلم میخانه باز شود که رای ندهم . یا قران امر کرده برای راحتی این دنیا و برخورداری و تنعم بی قید وشرط ازادم که رای ندهم. ایا به منافقین خلق علاقمندم که رای ندهم . ایا به سلطنت طلبان خاین علاقه مندم که رای ندهم . خیانتشان را به وطن که نمیتوانم انکار کنم. ایا به این پشت در مانده های ظاهرا طرفدار دمکراسی علاقه مندم که رای ندهم .ایا میخواهم به امریکا چراغ سبز برای تجاوز به وطنم بدهم که رای ندهم . ایا تکنیک هسته ای نمیخواهم که رای ندهم. ایا دست اورد علمی نمیخوام که رای ندهم . ایا از رهبرم خیانتی دیده ام که رای ندهم . ایا ریس چمهورم با ریس جمهور امریکا لیوان به لیوان زده که رای ندهم. یا خانمش را با او مبادله کرده که با هم حال کنند که رای ندهم . ایا در این سایت های مخالف تحمل حرف منطقی دیده ام که رای ندهم. ایا بارها وبارها از طرف انها کم فیلتر شده ام که رای ندهم . ایا مطمینم که الانم فیلتر نمیشوم که رای ندهم . ایا امریکا را شیطان بزرگ نمیدانم که از این سایت دستش بیرون زده رای ندهم . ایا دمکراسی مدل غربی عین اسلام است که رای ندهم . ایا تیتر این سایت منافقانه نیست که رای ندهم. و ایا وایا وایا وایا وایا وایا وایا وایا ......به کوری چشم دشمنان اسلام حتی اگر در این راه جانم را بدهم رای میدهم

 

 

 

ممکن نیست یک انسان مؤمن به این حکومت جبار و مفتخور معتقد باشد.

یکی از خواص قشری فکر کردن ، بافتن خیالات تهی از حقیقیت بر اساس ماهیت اعتقادی تهی از منطق و انسانیت است. و مشکلات مستقیم  برخواسته از بی تدبیری خود را همیشه تقصیر دیگران گذاشتن. حتی به خودی ها تهمت زدن.

ما ممنون هستیم که در این سایت بمانند شما مثال زنده و واقعی داریم.

کسانی هستند که  بیخردمندی و نوعی جهالت حکومت فعلی را به علت قشری بودن قبول نمیکنند

 

با دردو بر ملت قهرمان ایران

من رأی میدهم

.

February 12, 2008 12:39 PM
 

ramin گفته:

بعله ممکن است خیلی هم طول بکشد روزها ماه ها سالها بلکه هم 30سال شاید هم تا ظهور اقا انشاالله

February 12, 2008 12:42 PM
 

ramin گفته:

همچنان منتظریم هه هه هه هه هه

February 12, 2008 12:43 PM
 

كوير گفته:

من راي نمي دهم.

February 12, 2008 2:50 PM
 

كوير گفته:

من راي نمي دهم. من يك نويسنده شاعر و روزنامه نگار هستم. به كتابم مجوز دادند و چاپ شد . اما چه فايده كه مردم ما در ايران نه كتاب مي خرند و نه مطالعه مي كنند. چون ملت ما تبديل به ملتي افسرده و پوچ و بي هدف شده اند. كه فقط به اين مي انديشند كه قيمت چه چيزي قرار است از اين گرانتر شود. يا سهميه بنزين چه مي شود. و ..... در جامعه ما اكنون فقر فساد بي عدالتي و بدبختي و بي كاري بيداد مي كند. و حتي براي من نويسنده و روزنامه نگار كه براي پيشرفت مملكتم تلاش كرده و مقامهاي زيادي در سطوح مختلف در رشته هاي مقاله نويسي داستان نويسي و شعر و... كسب نموده ام و در روزنامه هاي مختلف قلم زده و كتابم به چاپ رسيده هيچ ارزشي قائل نيستند و هميشه مورد بي مهري مسئولين قرار گرفته ام . به نظر شما راي دادن به اين افرادي كه فقط به فكر پول و مقام خود هستند گناه نيست؟ من و همسرم هيچ آينده روشني براي خود در اين مملكت نمي بينيم. از شما عزيزان تقاضا دارم از هرگونه راهنمايي در مورد چاپ  و مقالاتم در روزنامه هاي خارجي و كتابم در خارج از ايران و رسيدن به حق و حقوقم در فراتر از مرزها مضايقه نكنيد.

( اينجا آناني كه گرسنه اند شناسنامه ندارند و مردم پايين دست حتي خودشان از آن ديگرانند براي زنده ماندن و كودكانشان هم بي آرزو كودكي مي كنند و هرگز به پرواز يك پرنده نمي انديشند. ) مطلبي برگزيده از كتاب خودم به نام مسافر باراني email:mehrafarin_haghshenas@yahoo.com
February 12, 2008 3:06 PM
 

javad گفته:

ray nemidam ray nemidam ray nemidam mamad reza khoda biyamorzet

February 12, 2008 3:37 PM
 

yasaman گفته:

ba salam,manam ray nemidam.chon vaghean in gheyre jomhurye gheyre eslamy

shuresho dar avorde,vaghean har iranie ba fekr va ba iman faghat dar 1 raygiri sherkat mikonad ke an ham na goftan be rejime khomeyni ast,mardome iran ba ham motahed shavid ta in akhundha natunan har kari ke mikhan bekonan,ba tashakor az ham vatanani ke ray nemidan.

February 12, 2008 8:29 PM
 

david گفته:

رای میدهم100% چون جمهوری اسلامی را دوست دارم

February 13, 2008 12:06 PM
 

فرزین گفته:

خیلی از نظراتی که این بالا خوندم بر پایه احساس مطلق بود عصبیت باعث شده که فکرمون خیلی راحت نباشه و بر اساس احساس خشم و انتقام تصمیم بگیریم. من هم به اندازه نود درصد مردم ایران که از جمهوری اسلامی متنفرند از این حاکمیت منزجرم ولی دوست ندارم که احساسی تصمیم بگیرم. دوست عزیزی که میگی گنجی نتونست برای اینها آبرو بخره یخورده بی تعصب ببین، پدران خیلی از من و شما تو تظاهرات اول انقلاب شرکت کردند فقط بخاطر هیجان و حالا خودشون رو ملامت می کنند اکبر گنجی هم زمانی در سپاه بود ولی وقتی که فهمید راه اشتباهی میرفته با تمام وجود جبرانش کرد با جرات تا پای مرگ رفت که بگه به حرفش اعتقاد داره جراتی که خیلی از پدران من و شما نداشتن دوست عزیزی که میگی خاتمی و امدی نپاد یکی هستند خدایی یه نیگاه به قیافه این دو تا آدم بنداز به نظرت یکی میان؟تا حالا آدم به دروغگویی احمدی نپاد دیده بودی؟تا حالا دیده بودی کسی آب ببنده به قبر کورش کبیر؟که اسم خلیج فارس رو بخواد عوض کنه؟که دریای خزر رو ببخشه؟خدایی یه همچین حرکاتی از خاتمی سر زده بود؟یه ذره واقعیت رو نگاه کنیم بهتر نیست؟آره یک راه اینه که رای ندیم ولی این تمام کار نیست 50 سال دیگه رای ندیم و بشینیم تو خونه چیزی عوض میشه؟یه پیشنهاد خیلی ابتدایی دارم اقلا بلند شیم یه طومار امضا کنیم با چند صد هزار امضا در مخالفیت با این رژیم و بفرستیم به سازمان ملل اقلا به این دخترای شجاعی که دارند یک میلیون امضا جمع می کند واسه برابری حقوق زن و مرد کمک کنیم فکر نمیکنید خیلی اثر بخشه؟اگه تظاهرات 22 بهمن دولتیه دیگه عاشورا تاسوعا که دولتی نیست از خو نه هاتون نیاید بیرون اقلا به دینی که کم به قطع دست و پای فرزندانتون میده مشروعیت ندید  اگر نمیخواید رای بدید اقلا یه کار مثبت پیشنهاد کنید و اول رو این پیشنهاد فکر کنید

جاوید باد ایران

February 13, 2008 12:18 PM
 

ابوالفضل... گفته:

به نظرم همه اينها فريب مردم است مردمي كه آگاهند وميدانند چه بلايي سرمان دارد ميايد ولي از ترس خاموش مانده اند.

February 13, 2008 12:59 PM
 

ایرانی گفته:

حضور در انتخابات وظیف همه مردم است اما نه به هدف بیهوده ایی که شما گفته اید. آماری که از مخالفان ذکر کرده اید کاملا مغرضانه است و راه پیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان امثال شماها بوده است

 

 بنا بر آمار دولتی و موجود تنها در تهران 78% یعنی حداقل 10 ملیون ناراضی از این حکومت عقب افتاده، رأی ندادند. شما در سراسر کشور به هیچوجه قادر نخواهید بود در حال و یا در آینده حتی چند  ملیونی که ما تخمین میزنیم در سراسر کشور بابت سالگرد انقلاب گرد هم بی آورید. ما گرد همائی های میدان سرخ پیش از فروپاشی کمونیست ها را بیاد شما میآوریم.

من رأی میدهم

 

سيد حسن خمينی همچنين در بخش ديگری از گفت و گوی خود با نشريه شهروند امروز بدون مقايسه مثال خود با وضعيت فعلی کشور، به دلايل فروپاشی اتحاد جماهير شوروی اشاره کرد و گفت: «همه چيز فدای حفظ حزب می‌شود و همه‎ ‎می‌گويند حفظ حزب می‌شود و همه می‌گويند حفظ اما ‏سيستم نابود می‌شود... مديران‎ ‎سيستم، ضعف‌های خود را با بهانه حفظ سيستم و شاکله حکومت می‌پوشانند در چنين ‏وضعی‎ ‎واقعيت امر، حفظ حکومت نيست، بلکه حقيقت اين است که کسی عليه من سخن نگويد. به‎ ‎عبارت ديگر، ‏شعار قشنگ و دل فريب حفظ وحدت، وسيله‌ای می‌شود برای اينکه کسی انتقاد‎ ‎از من نکند يا کسی نخواهد من را ‏متهم به اشتباه کند.»

اين انتقادات آقای خمينی درحالی عنوان شد که فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و از جمله عزيز جعفری، فرمانده جديد الانتصاب کل سپاه و بسيج پنج ‏شنبه گذشته در همايش بسيج دانشجويی به طور علنی دستور دخالت در انتخابات به نفع گروه موسوم به ‏اصولگرايان را صادر کرده است.

 

February 13, 2008 1:07 PM
 

شهریار گفته:

این مطالبی که من در بالا  خواندم وافرادی که میگویند اگر جانشان هم در بیاید به جمهوری اسلام کثیف رای میدهند اینها همان نوکیسگان حکومتی هستند وتا زمانی که این عناصر فاسد هستند این کشور مثل خر در گل ولای مذهب دست وپا میزند در خبرها آمده بود که حکومت ولایت قبیح قصد دارد 8000000000 میلیاردتومان برای بازسازی وگسترش قبر علی ابن ابیطالب هزینه کند  به تمام جوانان معتاد ایران که روز به روز بیشتر میشوند تبریک میگویم

امیدوارم ریشه اسلام در این کشور روزی کنده شود

ما نیاز به یک کمال آتاتورک داریم

 

  شک داشتن و یا مشکوک بودن به دیگران تشویش و توهم فکری شماست ، ما باید مشوق هر نوع مخالف با این حکومت باشیم آگاه به اینکه روش ها و دیدگاهای گوناگون وجود دارد.

به امید ایران آزاد

 

 

February 13, 2008 3:20 PM
 

راهله گفته:

به مستقلها رای بدهید

February 13, 2008 4:12 PM
 

yousef گفته:

متاسفم براي اوناييكه اينقدر ابعاد تفكراتشون محدود و به جاي اينكه بيان كمك كنن مشكلات مملكت كم كنن خودشون كنار ميكشن و مثل بچه مدرسه اي ها ميخوان نامه بنويسن و امضا كنن. بياد به قدرت تفكر و انتخاب خودتون احترام بگذاريد وافراد شايسته را بفرستيد مجلس كه نماينده شما باشن . بيايد كمك كنيم اين مملكت اونجور باشه كه امام ميخواد

February 13, 2008 4:57 PM
 

ايراني گفته:

توفيق ياري است كه به هركس ندهندش

February 14, 2008 2:06 PM
 

sayede گفته:

من تازه 17 سالمه ویک ساله که رآی میدم اما نمی دونم که واقعآ رآی من درست بوده یا نه چون من هیچی از این ممملکت نمی دونم وچون بزرگترا رآی دادند منم رآی دادم اما می دونم دولت امسال با سالای دیگه فرق داره و من بیشتر به ااون ادما رآی میدم که ساده وروراست بیان جلو وهدف کمک به مردم رو داشته باشن وحق مردم رو پایمال نکنند
February 14, 2008 2:32 PM
 

رئوف گفته:

در انتخابات گذشته ریاست جمهوری در منطقه ما، در دور دوم که احمدی نژاد و رفسنجانی مانده بودند، از ستاد انتخاباتی رفسنجانی می آمدند مسجد و می گفتن شما باید از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید. اگر انتخاب بین بد و بدتر باشد ما چه انگیزه ای باید برای انتخابات داشته باشیم. آیا در کشوری که افراد خاص بالا نشین هر سال منصبهای خویش را با هم مبادله می کنند، انتخابات واقعا معنایی دارد یا نمایشی از توهم دموکراسی است؟

February 16, 2008 12:02 PM
 

راست گوی ایرانی گفته:

البته وطن دوستی خوب است.ولی در صورتی که یک عده ....وخائن عنان مملکت را در دست گرفته اند وبه نام اسلام هر کاری می کنند.از طرفی اصولا انتخابات در ایران مفهومی ندارد.اتفاقا حسین شریعتمداری هم حرف من را تائید کرد وگفت این آدم ها از کدام انتخابات صحبت می کنند.

February 16, 2008 1:38 PM
 

عشق ایرانم هموطن گفته:

من هقه انتخاب دارم نه هقه ناسازگاری

February 16, 2008 2:05 PM
 

محمد گفته:

ما به جمهوری اسلامی رای مس دهیم

جمهوری اسلامی فی نفسه خوب است ولی متاسفانه بعد از امام اوضاع مملکت شیر تو شیر و خرتوخر شد و سگ صاحبش را نمی شناسد و تنها راه حل اینهمه فساد و رشوه و بدبختی یک نفر مثل مرحوم خلخالی است که با قاطعیت تمام هر کس خلاف بزرگ کرد اعدام کند نه اینکه هرکس بیشتر اختلاس و دزدی کرد محبوبتر شود

شاهرودی فردی بی کفایت و بی لیاقت است که با این سیاست قضائیش ریده تو این مملکت

به علت عدم سانسور مطالب و ازمودن آزادی محض همه عقاید منتشر خواهد شد. ما بین آیت الله خلخالی و دراکولا تفاوتی نمیبینیم.
 من رأی میدهم

February 16, 2008 11:41 PM
 

از ساری گفته:

من رای میدم چون شهید دادیم وغریب ترین شهدا و شهدایی که هنوز پیکر پاکشان در جبهه ها جا مانده انها برای ایران و اسلام رفتند حلا ما چطور میتوانیم فراموششان کنیم امروز ایران مشکل دارد مشکلش داخلیست همه ی ما میدانیم خودم هم از ان دسته افراد ی هستم که به زحمت وبا سختی زندگی میکنم اما دلیل نمیشه که به ایران پاکم خیانت کنم حتما رای می دهم

February 17, 2008 12:17 PM
 

امیر گفته:

من رای نمیدهم چون مسئولید اگر رای بدهید.

February 17, 2008 12:53 PM
 

مسعود گفته:

من رای می دهم

February 17, 2008 1:12 PM
 

علي گفته:

در انتخابات شركت خواهيم كرد پر شور و خواب آشفته شما را پريشانتر و بوزينه بازيهاي شما ابتر خواهد ماند و اين كشور استوار و پايبند به اسلام راه به بي اراده‌هاي در فكر غرب نخواهد داد و كشور همچنان آزاد مي‌ماند از اوث وجودتان
February 17, 2008 9:34 PM
 

آرزو گفته:

نباید رای داد تا بفهمند با کی طرفند . اگه رای بدیم این دلیلش میشه که ما کاملا در رضایتیم و مسکن و بی پولی اینترنت گرون و هزار تا کوفتو زهر مار دیگه مال کشور های دوست و همسایه است . نباید رای داد تا نشون داد نسل جوون به تحمیل دین و عقاید و هزار جور زور دیگه شاکیه . شاکیه که باید از زور دولت لباس آشغال ایرانی بپوشه و لباس مرغوب رو با قیمت نجومی بخره . شاکیه که همه ی دغدغه اش شده سانسور های داخلی چه سیاسی چه ملی چه فرهنگی چه هنری . وسلام  

February 18, 2008 8:44 AM
 

ashena گفته:

اگه از کشاورز ناراضی هستیم چه کشاورز دیگری معرفی میگردد که او را خواستار باشیم -اول باید میدان فکر را مشخص کرد

February 18, 2008 11:03 AM
 

hamed گفته:

من رای نمی دهم ! همون بد تر بشود بهتر است ..

February 18, 2008 1:00 PM
 

خسته از دست ملت گفته:

نمی شه هر کی سرش به کار خودش باشه و انقد آتیش به پا نکنین؟ بابا شما خودتون از این همه شرو وری که می گین خسته نمی شین؟ شما ها همونایی هستین که می گین ایرانیا یاد نگرفتن تو کاری که بهشون مربوط نیست دخالت نکنن مگه شما سیاست خوندین؟ مگه شما چیزی از اقتصاد و سیاست و... حالیتونه؟ نه به خدا می دونین شماها همونایی هستین که می مونن خونه واسه تحریم و محض رضای خدا نمی یان بیرون ببینن چه اتفاقی داره میفته جمعیت رو نمی بینن که ریختن بیرون و دارن شعار می دن و اونوقت وقتی این حقیقت بقل گوششون رو نادیده می گیرن می شینن پای ماهواره و امثالهم و می گن این جمعیت مونتاژ شده و بعد هم ایده های احمقانه ی دیگه نظیر خاموش کردن برق و ایجاد وبلاگ های شروور به ذهنشون می رسه مرد باش جرات داشته باش حرفتو رک بزن نه اینکه بری یه جا قایم شی بگی احمدی نژاد فلان اصلاح طلبا بهمان بابا این احمدی نژاد احمقو هم همین ملت که شما به اصطلاح روشن فکرا( اون قضیه ی خاموش کردن برق مد نظر حضار باشه) ی احمق هم جزوشونین انتخاب کردن دیگه ناراحتین سعی کنین شما یه کار کنین بهتر بشه نه اینکه مثه این بی سوادا نظام شاهنشاهی رو تبلیغ کنین محض رضای خدا قبل از اینکه دهنتونو باز کنین و هرچی به اون ذهنتون رسید بگین(خاموشی برق رو فراموش نکنید) یه کم تاریخ بخونین ببینین با کیا طرفین و اینا چه عکس العملی نشون میدن!!!

February 18, 2008 1:13 PM
 

پژواک خاموش گفته:

مقاله قابل تامل مطلق است.
February 18, 2008 4:28 PM
 

امیر گفته:

ما نمیتوانیم نسخه ای که متعلق به کشورهای پیشرفته - از نظر حقوق مدنی_ است را برای ایران تجویز کنیم. ره حلی که در مقاله توصیه شده، اساسا خوب است ولی نه برای ایران جمهوری اسلامی. حرف دوستان دیگر را نمیخواهم تکرار کنم، بعضا خیلی خوب استدلال کرده اند. کار ما باید همواره روشنگری باشد؛ چه در بین دوست و آشنا، و چه در سطوح وسیعتر بین المللی. جمهوری اسلامی نه اصلاح پذیر است و نه از درون متلاشی شو. موفق باشید.

February 18, 2008 7:21 PM
 

گونزالس گفته:

دموکراسی چیزی نیست جزانتخاب  چیزی که بیشتر به نفع ماست و چیزی که به ضرر ماست. باید از راههای عقلانی به هدف رسید.

من رای میدهم حتی به این لیست بی رمق اصلاح طلبها.

February 18, 2008 8:09 PM
 

خسروبیگی گفته:

آقا چرا چرت و پرت میگید؟

تو انتخاباتی که نماینده هاش از قبل تعیین شدند برای چی شرکت کنیم؟

مگه خودمونو مسخره کردیم؟

وقتی برداشتشون از شرکت در انتخابات تایید سیستم و مسئولین فعلیه برای چی شرکت کنیم آقا؟؟؟

در ضمن مطمئن باشید قیمت بنزین برای سال آینده بستگی به میزان شرکت در این انتخابات داره

اگه زیاد شرکت کنید قیمت بنزین زیاد میره بالا

اما اگر مشارکت کم باشه میترسند و زیاد گرونش نمیکنند

میگید نه منتظر باشید ببینید همین خواهد شد یا نه؟!

February 18, 2008 8:32 PM
 

مهدی گفته: